Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2010

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ - ΨΕΥΔΗΣ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ



3. Ψευδής και Αληθινή Θεραπεία.

1. Η ψευδής θεραπεία απλά κάνει μια φτωχή ανταλλαγή κάποιας ψευδαίσθησης με μια άλλη πιο «ωραία» ∙ ένα όνειρο ασθένειας για ένα όνειρο υγείας. Αυτό μπορεί να συμβεί σε κατώτερες μορφές προσευχής, συνδυάζοντας και την συγχώρεση καλοπροαίρετα, αλλά χωρίς να γίνεται ακόμα απόλυτα κατανοητή. Μόνο η ψευδής θεραπεία μπορεί να υποχωρήσει στον φόβο, και έτσι η ασθένεια να είναι ελεύθερη να χτυπήσει ξανά. Η ψευδής θεραπεία μπορεί πραγματικά να απομακρύνει κάποια μορφή πόνου και ασθένειας. Αλλά η αιτία παραμένει, και δεν θα της λείψουν και τα αποτελέσματα. Η αιτία εξακολουθεί να είναι η επιθυμία για το θάνατο και να ξεπεραστεί ο Χριστός. Και με αυτή την επιθυμία ο θάνατος είναι μια βεβαιότητα, διότι η προσευχή εισακούεται. Όμως, υπάρχει ένας φαινομενικός θάνατος που έχει διαφορετική αιτία. Δεν προέρχεται από βλαβερές σκέψεις και λυσσαλέα οργή κατά του σύμπαντος. Απλά σηματοδοτεί ότι έχει έρθει το τέλος για την χρησιμότητα της λειτουργίας του σώματος. Και τώρα απορρίπτεται ως επιλογή, όπως κάποιος αφήνει ένα παλιό ρούχο.

2. Έτσι θα έπρεπε να είναι ο θάνατος ∙ μια ήσυχη επιλογή, που παίρνεται με χαρά και μια αίσθηση γαλήνης, διότι το σώμα έχει χρησιμοποιηθεί γενναιόδωρα για να βοηθήσει τον Υιό του Θεού στην πορεία του προς τον Θεό. Ευχαριστούμε, λοιπόν, το σώμα, για όλες τις υπηρεσίες που μας προσέφερε. Αλλά νιώθουμε, επίσης, ευγνωμοσύνη που έχει τελειώσει πια η ανάγκη να πορευόμαστε στον κόσμο των περιορισμών, και να φτάνουμε τον Χριστό με κρυφές μορφές, στην καλύτερη περίπτωση καθαρά ορατές μόνο σε αναλαμπές αγάπης. Τώρα μπορούμε να Τον βλέπουμε χωρίς παρωπίδες, μέσα στο φως που μάθαμε πάλι να βλέπουμε.

3. Τον ονομάζουμε θάνατο, αλλά είναι ελευθερία. Δεν έρχεται σε μορφές που φαίνεται να επιβάλλονται επώδυνα πάνω στην απρόθυμη σάρκα, αλλά σαν ένα καλωσόρισμα απελευθέρωσης. Αν έχει γίνει αληθινή θεραπεία αυτή μπορεί να είναι η μορφή με την οποία έρχεται ο θάνατος όταν είναι η ώρα για ανάπαυση από την εργασία που επιτελέστηκε και έληξε με χαρά. Τώρα πορευόμαστε ειρηνικά προς πιο ελεύθερο αέρα και πιο ήπιο κλίμα, εκεί όπου δεν είναι δύσκολο να βλέπουμε τα δώρα που έχουν φυλαχτεί για μας. Διότι ο Χριστός είναι πιο ξεκάθαρος τώρα ∙ η όρασή Του περισσότερο προσιτή σε μας ∙ η Φωνή Του, ο Λόγος του Θεού, δικοί μας με μεγαλύτερη βεβαιότητα.

4. Το πιο ευγενικό πέρασμα σε μια προσευχή ανώτερη, μια ευγενική συγχώρεση των τρόπων της γης, μπορεί να γίνει δεκτή μόνο με ευγνωμοσύνη. Εν τούτοις, πρώτα η αληθινή θεραπεία πρέπει να έρθει να ευλογήσει το νου με τρυφερή συγχώρεση για τις αμαρτίες που ονειρεύτηκε και πρόβαλλε στον κόσμο. Τώρα τα όνειρά της διασκορπίζονται ήσυχα και ξεκούραστα. Τώρα η συγχώρεσή της έρχεται να σώσει τον κόσμο και είναι έτοιμη να αναχωρήσει ειρηνικά, εφόσον το ταξίδι έχει φτάσει στο τέλος του και τα μαθήματα έχουν μαθευτεί.

5. Αυτός δεν είναι θάνατος έτσι όπως τον εννοεί ο κόσμος, διότι ο θάνατος είναι σκληρός στα τρομαγμένα μάτια του και παίρνει την μορφή της τιμωρίας για την αμαρτία. Πως θα ήταν λοιπόν, δυνατόν να είναι ευλογία; Και πως είναι δυνατόν να είναι καλοδεχούμενος όταν πρέπει να είναι τρομακτικός; Τι θεραπεία έχει γίνει από αυτή την άποψη γι αυτό που είναι απλά ένα άνοιγμα σε ανώτερη προσευχή και ευγενική δικαιοσύνη; Ο θάνατος είναι ανταμοιβή και όχι τιμωρία. Αλλά μια τέτοια άποψη πρέπει να καλλιεργηθεί από την θεραπεία που δεν μπορεί να συλλάβει ο κόσμος. Δεν υπάρχει μερική θεραπεία. Αυτό που απλά αλλάζει τις ψευδαισθήσεις δεν έχει επιτελέσει τίποτα. Αυτό που είναι λανθασμένο δεν γίνεται να είναι εν μέρει αληθές. Αν είσαι θεραπευμένος η θεραπεία σου είναι πλήρης. Η συγχώρεση είναι το μόνο δώρο που δίνεις και επιθυμείς να λάβεις.

6. Η ψευδής θεραπεία βασίζεται στην ίαση του σώματος, αφήνοντας την αιτία της ασθένειας ακόμα αναλλοίωτη, έτοιμη να χτυπήσει πάλι μέχρι να αποφέρει ένα σκληρό θάνατο με φαινομενικό θρίαμβο. Μπορεί να τεθεί για λίγο σε αναμονή, και μπορεί να υπάρξει μια σύντομη ανάπαυλα καθώς περιμένει να πάρει την εκδίκησή της πάνω στον Υιό του Θεού. Όμως, δεν μπορεί να ξεπεραστεί μέχρι να αποσυρθεί ολοκληρωτικά κάθε πίστη σε αυτή, και να τοποθετηθεί σε αυτό που προσφέρει ο Θεός ως αντικατάσταση των κακών ονείρων ∙ ένας κόσμος στον οποίο δεν υπάρχει πέπλο αμαρτίας να τον κρατά σκοτεινό και χωρίς υποστήριξη. Επιτέλους η θύρα του Ουρανού ανοίγει και ο Υιός του Θεού είναι ελεύθερος στην οικία που στέκει έτοιμη για να τον καλωσορίσει, και είχε ετοιμαστεί γι αυτόν, πριν υπάρξει ο χρόνος και ακόμα τον περιμένει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΜΑΘΗΜΑ 347 Ο θυμός προέρχεται από την κρίση. Η κρίση είναι το όπλο που χρησιμοποιώ εναντίον του εαυτού μου, για να κρατήσω τα θαύματα μακριά από εμένα.

  ΜΑΘΗΜΑ 347 Ο θυμός προέρχεται από την κρίση. Η κρίση είναι το όπλο που χρησιμοποιώ εναντίον του εαυτού μου, για να κρατήσω τα θαύματα μα...