Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2011

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΑΥΜΑΤΩΝ - Η ΣΙΩΠΗΛΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ



IV. Η ΣΙΩΠΗΛΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

- Από το Κεφάλαιο 27, IV. The Quiet Answer -

1. Στη σιωπή όλα τα πράγματα παίρνουν απάντηση, και κάθε πρόβλημα λύνεται ήσυχα. Στην σύγκρουση δεν μπορεί να υπάρξει απάντηση ούτε επίλυση, γιατί ο σκοπός της είναι να κάνει κάθε επίλυση αδύνατη, και να εξασφαλίσει ότι καμία απάντηση δεν θα είναι απλή. Ένα πρόβλημα τοποθετημένο στην σύγκρουση δεν έχει απάντηση, γιατί το βλέπεις με διαφορετικούς τρόπους. Και ό,τι θα είναι απάντηση από την μία άποψη δεν θα είναι απάντηση κάτω από ένα διαφορετικό φως. Εσύ βρίσκεσαι σε σύγκρουση. Επομένως πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι δε μπορείς να απαντήσεις καθόλου σε τίποτα, γιατί η σύγκρουση δεν έχει περιορισμένα αποτελέσματα. Ωστόσο εάν ο Θεός έδωσε μιαν απάντηση πρέπει να υπάρχει ένας τρόπος με τον οποίο τα προβλήματά σου επιλύονται, γιατί αυτό που θέλει Αυτός έχει ήδη γίνει.

2. Επομένως, ο χρόνος δεν εμπλέκεται και κάθε πρόβλημα μπορεί να απαντηθεί τώρα. Ωστόσο πρέπει επίσης να ισχύει ότι, στην κατάσταση που βρίσκεται ο νους σου, η λύση είναι αδύνατη. Επομένως, ο Θεός πρέπει να σου έχει δώσει έναν άλλο τρόπο για να φτάσεις σε μιαν άλλη κατάσταση του νου όπου η απάντηση είναι ήδη εκεί. Αυτή είναι η ιερή στιγμή. Εδώ είναι που πρέπει να φέρεις και να αφήσεις όλα σου τα προβλήματα. Εδώ ανήκουν, γιατί εδώ είναι η απάντησή τους. Κι εκεί όπου βρίσκεται η απάντησή του, το πρόβλημα πρέπει να είναι απλό και να λύνεται εύκολα. Το να επιχειρείς να λύσεις ένα πρόβλημα εκεί όπου δεν μπορεί να υπάρχει η απάντηση πρέπει να είναι μάταιο .

3. Μην προσπαθείς να λύσεις κανένα πρόβλημα παρά μόνο μέσα στην ασφάλεια της ιερής στιγμής. Γιατί εκεί το πρόβλημα θα απαντηθεί και θα λυθεί. Έξω από εκεί δεν θα υπάρξει λύση, γιατί δεν υπάρχει απάντηση που θα μπορούσε να βρίσκεται εκεί. Πουθενά εκεί έξω δεν γίνεται ούτε μία απλή ερώτηση. Ο κόσμος μόνο μπορεί να κάνει μια διπλή ερώτηση. Μια ερώτηση με πολλές απαντήσεις δε μπορεί να έχει καμία απάντηση. Καμία δεν θα είναι η κατάλληλη. Δεν κάνει μια ερώτηση για να απαντηθεί, αλλά μόνο για να εκθέσει την άποψή του ξανά.

4. Όλες οι ερωτήσεις που γίνονται μέσα σε αυτόν τον κόσμο δεν είναι παρά ένας τρόπος οπτικής, όχι μια ερώτηση που ρωτιέται. Μια ερώτηση που γίνεται με μίσος δεν μπορεί να απαντηθεί, γιατί είναι από μόνη της απάντηση. Μια διπλή ερώτηση ρωτάει και απαντάει, και οι δύο επιβεβαιώνοντας το ίδιο πράγμα σε διαφορετική μορφή. Ο κόσμος δεν κάνει παρά μία ερώτηση. Είναι αυτή : «Από αυτές τις ψευδαισθήσεις, ποια είναι αληθινή; Ποιές εδραιώνουν την ειρήνη και προσφέρουν χαρά; Και ποιες μπορούν να φέρουν την διαφυγή από όλο τον πόνο από τον οποίο είναι κατασκευασμένος αυτός ο κόσμος;» Όποια μορφή κι αν πάρει η ερώτηση, ο σκοπός της είναι ο ίδιος. Ζητάει μόνο να εδραιώσει την αμαρτία σαν αληθινή, και απαντάει με την μορφή προτίμησης. «Ποιά αμαρτία προτιμάς; Αυτή είναι η μία που πρέπει να επιλέξεις. Οι άλλες δεν είναι αληθινές. Τι μπορεί να αποκτήσει το σώμα που θα το ήθελες περισσότερο από όλα τα άλλα; Αυτό είναι ο υπηρέτης σου και επίσης ο φίλος σου. Αλλά πες του τι θέλεις, και θα σε υπηρετήσει όμορφα και καλά.» Και αυτή δεν είναι μια ερώτηση, γιατί σου λέει το τι θέλεις και που να πας γι αυτό. Δεν αφήνει χώρο για να ρωτήσεις για τα πιστεύω του, εκτός του ότι αυτό που δηλώνει παίρνει τη μορφή ερώτησης.

5. Μια δήθεν ερώτηση δεν έχει απάντηση. Υπαγορεύει μιαν απάντηση έστω κι αν ρωτά. Άρα όλες οι ερωτήσεις μέσα στον κόσμο είναι μια μορφή προπαγάνδας για τον κόσμο. Ακριβώς όπως του σώματος οι μαρτυρίες δεν είναι παρά μόνο οι αισθήσεις μέσα από το ίδιο το σώμα, έτσι είναι και οι απαντήσεις στις ερωτήσεις του κόσμου που περιέχονται μέσα στις ερωτήσεις που γίνονται. Εκεί όπου οι απαντήσεις αντιπροσωπεύουν τις ερωτήσεις, δεν προσθέτουν τίποτα νέο και τίποτα δεν έχει μαθευτεί. Μια ειλικρινής ερώτηση είναι ένα μαθησιακό εργαλείο που ρωτάει για κάτι που δε γνωρίζεις. Δεν βάζει προϋποθέσεις για την απάντηση, αλλά απλά ρωτάει ποια θα έπρεπε να είναι η απόκριση. Αλλά κανείς σε κατάσταση σύγκρουσης δεν είναι ελεύθερος να κάνει αυτήν την ερώτηση, γιατί δεν θέλει μια έντιμη απάντηση όπου η σύγκρουση τελειώνει.

6. Μόνο μέσα σε μια ιερή στιγμή μπορεί μια ειλικρινής ερώτηση να γίνει με εντιμότητα. Και από τη σημασία της ερώτησης έρχεται και το νόημα της απάντησης. Εδώ είναι δυνατό να διαχωρίσεις τις επιθυμίες σου από την απάντηση, έτσι ώστε να μπορέσει να σου δοθεί και να γίνει επίσης αποδεκτή. Η απάντηση παρέχεται παντού. Ωστόσο μόνο εδώ είναι που μπορεί να ακουστεί. Μια έντιμη απάντηση δεν ζητάει θυσίες γιατί απαντάει σε ερωτήσεις που έγιναν αληθινά. Οι ερωτήσεις του κόσμου δεν ρωτούν παρά από ποιόν απαιτείται η θυσία, και δεν ρωτούν εάν η θυσία έχει κανένα απολύτως νόημα. Κι έτσι, εκτός κι αν η απάντηση λέει «από ποιόν,» θα παραμείνει μη αναγνωρισμένη, ανήκουστη, και έτσι η ερώτηση διατηρείται άθικτη γιατί έδωσε απάντηση στον εαυτό της. Η ιερή στιγμή είναι το ενδιάμεσο διάστημα στο οποίο ο νους είναι αρκετά ακίνητος για να ακούσει μιαν απάντηση που δεν εμπεριέχεται μέσα στην ερώτηση που έκανε. Προσφέρει κάτι καινούργιο και διαφορετικό από την ερώτηση. Πως θα μπορούσε να απαντηθεί αν μόνο επαναλάμβανε τον εαυτό της;

7. Επομένως, μην προσπαθείς να λύσεις κανένα πρόβλημα σε ένα κόσμο από τον οποίο η απάντηση έχει αποκλειστεί. Αλλά φέρε το πρόβλημα στο μόνο μέρος που κρατά στοργικά την απάντηση για σένα. Εδώ βρίσκονται οι απαντήσεις που θα λύσουν τα προβλήματά σου γιατί στέκονται χωριστά από αυτά, και βλέπουν τι μπορεί να απαντηθεί ∙ ποια είναι η ερώτηση. Μέσα στον κόσμο οι απαντήσεις απλώς αναδεικνύουν μιαν άλλη ερώτηση, αν και αφήνουν την πρώτη αναπάντητη. Στην ιερή στιγμή, μπορείς να φέρεις την ερώτηση στην απάντηση, και να λάβεις την απάντηση που φτιάχτηκε για σένα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΜΑΘΗΜΑ 347 Ο θυμός προέρχεται από την κρίση. Η κρίση είναι το όπλο που χρησιμοποιώ εναντίον του εαυτού μου, για να κρατήσω τα θαύματα μακριά από εμένα.

  ΜΑΘΗΜΑ 347 Ο θυμός προέρχεται από την κρίση. Η κρίση είναι το όπλο που χρησιμοποιώ εναντίον του εαυτού μου, για να κρατήσω τα θαύματα μα...