Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΖΗΤΑΣ ΒΟΗΘΕΙΑ







ΕΡΩΤΗΣΗ:  Μελετώ τα Μαθήματα Θαυμάτων εδώ και κάμποσα χρόνια και έχω συνειδητοποιήσει  πόσο σημαντικό είναι να ζητώ βοήθεια. Επίσης έχω συνειδητοποιήσει ότι θέλω και χρειάζομαι βοήθεια. Όποτε επιχειρώ, όμως, να ζητήσω βοήθεια, συνειδητοποιώ το πολύ ισχυρό στοιχείο ιδιαιτερότητας στον τρόπο που ζητώ. Για παράδειγμα, διδάσκω και πάλι μετά από χρόνια που έκανα κάτι εντελώς διαφορετικό. Έχω άγχος για το αν κάνω καλά την δουλειά μου, και προσπαθώ να ζητήσω βοήθεια για να μπορέσω να κάνω σωστά την δουλειά μου αλλά συνειδητοποιώ ότι ο κύριος λόγος που ζητώ βοήθεια είναι ότι θέλω να είμαι ιδιαίτερη και για τους μαθητές μου και για τους ανωτέρους μου. Προσπαθώ να μιλήσω στον Ιησού γι αυτό το θέμα αλλά δυσκολεύομαι να του μιλήσω και αναρωτιέμαι πόσο σημαντικό είναι να μπορέσω να έχω ολοκληρωμένες συνομιλίες μαζί του. Συνήθως είναι σαν να εξατμίζονται – ίσως δεν έχω πραγματική εμπιστοσύνη ότι αυτός είναι εκεί. Θα ήθελα πολύ να ακούσω τι μου προτείνετε για το πώς να αντιμετωπίσω αυτό το εμπόδιο που έχω σε σχέση με αυτό το πολύ βασικό εργαλείο των Μαθημάτων.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Πρώτα απ’ όλα, θα πρέπει να αναγνωρίσεις στον εαυτό σου το ότι καταλαβαίνεις τις σκέψεις ιδιαιτερότητας που βρίσκονται πίσω από τα αιτήματα σου για βοήθεια. Αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο βήμα. Και μετά να μην προσπαθείς να τις αλλάξεις. Απλά επίτρεψε στον εαυτό σου να δει από πού προέρχονταιαπό μια αντίληψη για έναν ελλιπή εαυτό που νιώθει ότι χρειάζεται να βελτιώσει την κοινωνική του θέση προβάλλοντας μια καλή εικόνα. Είναι πολύ ξεκάθαρο ποια φωνή μιλά εκείνη την στιγμή. Αλλά αν μπορείς να παρακολουθήσεις τον εαυτό σου να το κάνει αυτό χωρίς να τον κρίνεις, τότε κοιτάζεις το εγώ σου μαζί με τον Ιησού, και αυτό είναι το είδος της βοήθεια που ο Ιησούς θέλει να του ζητάμε.

Όταν αρχίζουμε τα Μαθήματα, συνήθως θέλουμε να ζητάμε από τον Ιησού βοήθεια για τα συγκεκριμένα προβλήματα και έγνοιες που αντιμετωπίζουμε στην ζωή μας και αυτό είναι πολύ φυσικό. Αυτό το είδος αιτήματος για βοήθεια μπορεί να είναι χρήσιμο για να αναπτύξουμε μια θετική σχέση με τον Ιησού μέσα στο νου μας, και να μην τον βλέπουμε πια σαν τον θυμωμένο Κριτή που θα μας καλέσει να λογοδοτήσουμε την Ημέρα της Κρίσης, όπως τον περιγράφει ο παραδοσιακός Χριστιανισμός. Αλλά ήδη αρχίζεις να καταλαβαίνεις τους περιορισμούς αυτού του είδους αιτήματος για βοήθεια – τροφοδοτείται από μια επιθυμία για ιδιαιτερότητα.
Αυτή είναι μια πολύ σημαντική επίγνωση και μπορεί να σε βοηθήσει να έρθεις περισσότερο σε επαφή με την γνήσια βοήθεια που μας προσφέρει ο Ιησούς – μια βοήθεια που μας επιτρέπει να κοιτάξουμε τους περιορισμούς που πιστεύουμε για τον εαυτό μας χωρίς να τον κρίνουμε ή να νιώσουμε ένοχοι. Το πρώτο κομμάτι στο βοήθημα «Το Τραγούδι της Προσευχής» αναφέρει τα βήματα που κάνουμε ανεβαίνοντας την «κλίμακα της προσευχής» καθώς προχωράμε στην πρακτική του να ζητάμε βοήθεια.

Έτσι λοιπόν οι συνομιλίες σου με τον Ιησού θα αλλάζουν σιγά σιγά, και αυτό που θα φέρνεις σε κείνον θα μεταβάλλεται καθώς εξελίσσεσαι με τις διδασκαλίες των Μαθημάτων. Η τωρινή σου δυσκολία στο να κρατηθείς εστιασμένη σε αυτόν είναι απλά μια αντανάκλαση του φόβου σου προς αυτόν και προς αυτό που αντιπροσωπεύει, γιατί ένα κομμάτι σου ξέρει ότι αυτός σε οδηγεί πέρα από το  εγώ σου και τον ιδιαίτερο εαυτό με τον οποίο είσαι τόσο ταυτισμένη. Μπορεί να βρεις ότι σε βοηθά να συνομιλείς με τον Ιησού καταγράφοντας τις σκέψεις σου σα να συνομιλείς μαζί του, μιλώντας του πολύ συγκεκριμένα για ό,τι βρίσκεται στο νου σου και στην πορεία να του ζητάς βοήθεια να αναγνωρίσεις τον σκοπό πίσω από στις σκέψεις σου και στο πώς να τις ξεσκεπάσεις χωρίς να ενισχύσεις την ενοχή μέσα στο νου σου.
Το γράψιμο μπορεί να βοηθήσει να κρατήσεις την εστίαση σου και να εκθέσεις τις εγωικές σου σκέψεις, ειδικά καθώς θα εξοικειώνεσαι όλο και περισσότερο και θα νιώθεις πιο άνετα με την διαδικασία. Μπορεί να θέλεις να κρατήσεις τα γραπτά σου σαν ημερολόγιο έτσι ώστε να μπορείς να αναφέρεσαι εκεί σε χρήσιμες συνομιλίες όταν το επίπεδο του φόβου φτάνει πολύ ψηλά και δεν μπορείς να θυμηθείς αυτά που ήδη ξέρεις – μια συνηθισμένη εμπειρία όταν το εγώ μας νιώθει ότι απειλείται. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι να μην ανησυχήσεις υπερβολικά για την αντίσταση σου – είναι αναμενόμενη. Το να την αναγνωρίζεις χωρίς να την πολεμάς θα της επιτρέψει να διαλυθεί μέσα στο νου σου με τον καιρό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΜΑΘΗΜΑ 347 Ο θυμός προέρχεται από την κρίση. Η κρίση είναι το όπλο που χρησιμοποιώ εναντίον του εαυτού μου, για να κρατήσω τα θαύματα μακριά από εμένα.

  ΜΑΘΗΜΑ 347 Ο θυμός προέρχεται από την κρίση. Η κρίση είναι το όπλο που χρησιμοποιώ εναντίον του εαυτού μου, για να κρατήσω τα θαύματα μα...