Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

Η ΑΓΙΑ ΣΧΕΣΗ



 

 

Η ΑΓΙΑ ΣΧΕΣΗ 

Αποσπάσματα,  χωρίς σχόλια, από τα Μαθήματα Θαυμάτων που αναφέρονται στην άγια σχέση. 

 

·                     Κεφάλαιο 17.IV.2. . Σε αυτόν τον κόσμο είναι αδύνατον να δημιουργείς. Ωστόσο, είναι δυνατόν να δίνεις ευτυχία. Έχω πει επανειλημμένα ότι το Άγιο Πνεύμα δεν θα σου στερήσει τις ιδιαίτερες σχέσεις σου, αλλά θα τις μεταμορφώσει. Και το μόνο που εννοώ με αυτό είναι ότι θα αποκαταστήσει σε αυτές την λειτουργία που τους έδωσε ο Θεός. Η λειτουργία που τους έδωσες εσύ σίγουρα δεν είναι να προσφέρουν ευτυχία. Αλλά η άγια σχέση μοιράζεται τον σκοπό του Θεού, αντί να στοχεύει στην κατασκευή ενός υποκατάστατού της. Κάθε ιδιαίτερη σχέση που έχεις κάνει είναι ένα υποκατάστατο της Θέλησης του Θεού, και εξυμνεί την δική σου θέληση αντί για την δική Του εξαιτίας της ψευδαίσθησης ότι αυτές οι δύο είναι διαφορετικές.

V. Η  Θεραπευμένη Σχέση
1. Η άγια σχέση είναι η έκφραση της άγιας στιγμής μέσα στην ζωή σε αυτόν τον κόσμο. Όπως όλα όσα έχουν σχέση με την σωτηρία, η άγια στιγμή είναι ένα πρακτικό εργαλείο, το οποίο αποδεικνύεται από τα αποτελέσματά του. Η άγια στιγμή ποτέ δεν αποτυγχάνει. Η εμπειρία της πάντα βιώνεται. Ωστόσο, χωρίς την έκφρασή της ποτέ δεν την θυμάσαι. Η άγια σχέση είναι μια συνεχής υπενθύμιση της εμπειρίας κατά την οποία η σχέση έγινε αυτό που είναι. Και όπως η ανίερη σχέση είναι ένας συνεχής ύμνος προς το  μίσος  επαινώντας τον κατασκευαστή του, έτσι και η άγια σχέση είναι ένα χαρούμενο τραγούδι που υμνεί τον Λυτρωτή των σχέσεων.
Κεφάλαιο 17.V.2. Η άγια σχέση, ένα μείζον βήμα προς την αντίληψη του πραγματικού κόσμου, μαθαίνεται. Είναι η παλιά, ανίερη σχέση, μεταμορφωμένη και ιδωμένη εκ νέου. Η άγια σχέση είναι ένα εκπληκτικό διδακτικό επίτευγμα. Σε όλες της τις πλευρές, έτσι όπως αρχίζει, εξελίσσεται και ολοκληρώνεται, αντιπροσωπεύει την αντιστροφή της ανίερης σχέσης. Παρηγορήσου με αυτό ∙ η μόνη δύσκολη φάση είναι η αρχή. Διότι εκεί, ο στόχος της σχέσης μετατοπίζεται  απότομα προς το ακριβές αντίθετο αυτού που ήταν. Αυτό είναι το πρώτο αποτέλεσμα της προσφοράς της σχέσης στο Άγιο Πνεύμα, για να την χρησιμοποιήσει για τους δικούς Του σκοπούς.
Κεφάλαιο 17.V.10.  Σε όλη την Υιότητα ακούγεται το τραγούδι της ελευθερίας, μέσα στην χαρμόσυνη ηχώ της δικής σου επιλογής. Έχεις ενωθεί με πολλούς μέσα στην άγια στιγμή, και αυτοί έχουν ενωθεί μαζί σου. Μην θεωρείς ότι η επιλογή σου θα σε αφήσει  χωρίς ανακούφιση,  διότι ο Θεός ο Ίδιος έχει ευλογήσει την άγια σου σχέση. Ενώσου με την ευλογία Του, και μην στερείς και την δική σου ευλογία από αυτή. Διότι το μόνο που χρειάζεται τώρα είναι η δική σου ευλογία, ώστε να μπορέσεις να δεις ότι σε αυτήν στηρίζεται η σωτηρία. Μην καταδικάζεις την σωτηρία, διότι αυτή έχει έρθει σε σένα. Και καλωσορίστε την μαζί, διότι έχει έρθει για να ενώσει εσένα και τον αδελφό σου μαζί σε μια σχέση μέσα στην οποία όλη η Υιότητα ευλογείται μαζί.
11.  Αναλάβατε, μαζί, να προσκαλέσετε το Άγιο Πνεύμα στην σχέση σας. Αυτό δεν θα μπορούσε να εισέλθει με άλλο τρόπο. Παρόλο που μπορεί να έχεις κάνει πολλά λάθη από τότε, έχεις κάνει και τεράστιες προσπάθειες να Το βοηθήσεις να κάνει το έργο Του. Και δεν Του λείπει η εκτίμηση για όλα όσα έχεις κάνει. Και δεν βλέπει καθόλου τα λάθη. Ήσουν κι εσύ το ίδιο ευγνώμων προς τον αδελφό σου; Έχεις εκτιμήσει με συνέπεια τις καλές του προσπάθειες, και έχεις παραβλέψει τα λάθη; Ή η εκτίμησή σου τρεμοσβήνει και θολώνει μέσα σε αυτό που φαίνεται ότι είναι το φως των λαθών; Ίσως τώρα να ετοιμάζεσαι να ξεκινήσεις μια εξόρμηση κατηγοριών εναντίον του για την δυσάρεστη κατάσταση στην οποία βρίσκεσαι. Και εξαιτίας αυτής της έλλειψης ευχαριστιών και ευγνωμοσύνης καθιστάς τον εαυτό σου ανίκανο να εκδηλώσει την άγια στιγμή, κι έτσι την χάνεις από τα μάτια σου. (μέσα – έξω)
Κεφάλαιο 18.I.13. Έχεις κληθεί, μαζί με τον αδελφό σου, για την πιο άγια λειτουργία που περιέχει αυτός ο κόσμος. Είναι η μόνη που δεν έχει όρια, και φτάνει σε κάθε θραύσμα της Υιότητας με ανακούφιση που ενώνει και θεραπεύει. Αυτό σου προσφέρεται, στην άγια  σχέση σου. Αποδέξου το εδώ, και θα δίνεις έτσι όπως δέχτηκες. Η ειρήνη του Θεού σου δίδεται μαζί με τον λαμπρό σκοπό μέσα στον οποίο ενώνεσαι μαζί με τον αδελφό σου. Το άγιο  φως που έφερε εσένα και αυτόν μαζί πρέπει να επεκταθεί, έτσι όπως το δεχτήκατε.
Κεφάλαιο 18.II. Στα όνειρα που βλέπεις όταν είσαι ξύπνιος, η ιδιαίτερη σχέση έχει ιδιαίτερη θέση. Είναι το μέσον με το οποίο προσπαθείς να επαληθεύσεις τα όνειρα που βλέπεις όταν κοιμάσαι. Από αυτή, δεν ξυπνάς. Η ιδιαίτερη σχέση είναι η απόφασή σου να κρατήσεις την προσκόλλησή σου στην μη πραγματικότητα, και να εμποδίσεις τον εαυτό σου από το να ξυπνήσει. Και όσο δίνεις μεγαλύτερη αξία στο να κοιμάσαι από το να ξυπνάς, δεν ελευθερώνεσαι από αυτήν.
6. Το Άγιο Πνεύμα, πάντα πρακτικό μέσα στην σοφία Του, δέχεται τα όνειρά σου και τα χρησιμοποιεί ως μέσον αφύπνισης. Εσύ θέλησες να τα χρησιμοποιήσεις για να παραμείνεις κοιμισμένος. Είπα προηγουμένως ότι η πρώτη αλλαγή, πριν εξαφανιστούν τα όνειρα, είναι ότι τα όνειρα του φόβου σου μεταμορφώνονται σε χαρούμενα όνειρα. Αυτό είναι που κάνει το Άγιο Πνεύμα στην ιδιαίτερη σχέση. Δεν την καταστρέφει, ούτε σου την αρπάζει. Αλλά όντως την χρησιμοποιεί διαφορετικά, σαν βοήθεια για να κάνει τον σκοπό Του πραγματικό  σε σένα. Η ιδιαίτερη σχέση θα παραμείνει, όχι ως πηγή πόνου και ενοχής, αλλά σαν πηγή χαράς κι ελευθερίας. Δεν θα είναι για σένα μόνο, διότι εκεί βρίσκεται η δυστυχία της. Έτσι όπως η ανιερότητα της την κρατούσε ως κάτι διαχωρισμένο, η αγιότητα  της θα γίνει μια προσφορά σε όλους.
7. Η ιδιαίτερη σχέση σου θα γίνει ένα μέσο κατάργησης της ενοχής από τον  καθένα που ευλογείται μέσω της άγιας  σου σχέσης. Θα γίνει  ένα χαρούμενο όνειρο, κάποιο που θα το μοιράζεσαι με όλους όσους βλέπεις. Μέσω αυτής, η ευλογία που έχει θέσει το Άγιο Πνεύμα επάνω της θα επεκτείνεται. Μην νομίζεις ότι Αυτό έχει λησμονήσει κάποιον στον σκοπό που σου έχει δώσει. Και μην νομίζεις ότι έχει ξεχάσει εσένα που σου  έδωσε το δώρο. Χρησιμοποιεί τον καθένα που Το καλεί ως μέσον για την σωτηρία όλων. Και θα ξυπνήσει τους πάντες μέσα από σένα που Του πρόσφερες την σχέση σου. Αν μόνο μπορούσες να αναγνωρίσεις την ευγνωμοσύνη Του! Ή την δική μου μέσα από την δική Του! Διότι είμαστε ενωμένοι σε ένα σκοπό, όντας  ένας  νους  μαζί  Του.
ΙΙΙ. Φως μέσα στο Όνειρο
1. Εσύ που έχεις περάσει την ζωή σου φέρνοντας την αλήθεια στην ψευδαίσθηση, την πραγματικότητα στην φαντασία, βαδίζεις τον δρόμο των ονείρων. Διότι έχεις περάσει από την αφυπνισμένη κατάσταση στον ύπνο, που γίνεται συνεχώς όλο και βαθύτερος. Το κάθε όνειρο οδηγούσε σε άλλα όνειρα, και κάθε φαντασίωση που φαινόταν πως θα έφερνε κάποιο φως στο σκοτάδι έκανε μόνο το σκοτάδι πιο βαθύ. Ο στόχος σου ήταν το σκοτάδι, μέσα στο οποίο καμία αχτίδα φωτός δεν θα μπορούσε να εισέλθει. Και αναζητούσες ένα σκοτάδι τόσο ολοκληρωτικό έτσι ώστε να μπορείς να κρύψεις την αλήθεια για πάντα, μέσα στην ολοκληρωτική παράνοια. Αυτό που ξέχασες είναι ότι ο Θεός δεν γίνεται να καταστρέψει τον Εαυτό Του. Το φως είναι μέσα σου. Το σκοτάδι μπορεί να το καλύπτει, αλλά δεν μπορεί να το σβήσει.
2. Καθώς το φως πλησιάζει, εσύ θα τρέχεις  προς το σκοτάδι, οπισθοχωρώντας από την αλήθεια, μερικές φορές καταφεύγοντας σε δευτερεύουσες μορφές φόβου, και άλλες φορές στον απόλυτο τρόμο. Αλλά θα προχωρείς, διότι ο στόχος σου είναι να προχωρήσεις από τον φόβο στην αλήθεια. Ο στόχος που δέχτηκες είναι ο στόχος της γνώσης, για την οποία εκδήλωσες την προθυμία σου. Ο φόβος φαίνεται πως ζει στο σκοτάδι και όταν φοβάσαι, έχεις οπισθοχωρήσει. Ας ενωθούμε, λοιπόν, γρήγορα σε μια στιγμή φωτός, και αυτό θα είναι αρκετό για να σου θυμίζει ότι ο στόχος σου είναι το φως. 
3. Η αλήθεια έχει σπεύσει να σε συναντήσει, εφόσον εσύ την επικαλέστηκες.
Αν ήξερες Ποιος περπατά δίπλα σου στον δρόμο που έχεις διαλέξει, ο φόβος θα ήταν αδύνατος. Δεν  γνωρίζεις διότι το ταξίδι μέσα στο σκοτάδι υπήρξε μακρόχρονο και ανελέητο, και έχεις μπει βαθιά μέσα σ’ αυτό. Ένα μικρό τρεμόπαιγμα των ματιών, που είναι τόσο καιρό κλειστά, δεν είναι ακόμα αρκετό για να σου δώσει εμπιστοσύνη στον εαυτό σου, που τόσο καιρό περιφρονούσες. Πηγαίνεις προς την αγάπη ενώ την μισείς ακόμη, και φοβάσαι τρομερά  την κρίση της για  σένα. Και δεν συνειδητοποιείς ότι δεν φοβάσαι την αγάπη, παρά μόνο αυτό που έφτιαξες εσύ από αυτήν.
Προχωρείς προς το νόημα της αγάπης, και απομακρύνεσαι από όλες τις ψευδαισθήσεις με τις οποίες την έχεις περικυκλώσει. Όταν οπισθοχωρείς προς την  ψευδαίσθηση,  ο φόβος σου αυξάνει, γιατί δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτό που νομίζεις ότι σημαίνει είναι τρομακτικό. Αλλά τι είναι αυτό  για εμάς που ταξιδεύουμε  μακριά από τον φόβο γρήγορα και με ασφάλεια;
4.  Εσύ που κρατάς το χέρι του αδελφού σου κρατάς και το δικό μου, γιατί όταν ενωθήκατε ο ένας με τον άλλο, δεν ήσασταν μόνοι. Πιστεύεις  ότι θα σε άφηνα στο σκοτάδι το οποίο συμφώνησες να εγκαταλείψεις μαζί μου; Μέσα στην σχέση σου βρίσκεται το φως αυτού του κόσμου. Και ο φόβος πρέπει να εξαφανιστεί από μπροστά σου τώρα. Μην μπαίνεις στον πειρασμό να αρπάξεις από τον αδελφό σου το δώρο της πίστης που του προσέφερες. Το μόνο που θα πετύχεις είναι να τρομοκρατηθείς. Το δώρο δίδεται για πάντα, διότι ο Θεός ο Ίδιος το έλαβε. Δεν μπορείς να το πάρεις πίσω. Έχεις  δεχτεί τον Θεό. Η αγιότητα της σχέσης σου έχει επικυρωθεί στον Ουρανό. Δεν κατανοείς τι δέχτηκες, αλλά να θυμάσαι ότι η κατανόησή σου δεν είναι απαραίτητη. Το μόνο που ήταν απαραίτητο ήταν απλά η επιθυμία σου να καταλάβεις. Και αυτή ήταν η επιθυμία να είσαι άγιος. Το Θέλημα του Θεού σου έχει δοθεί. Διότι επιθυμείς το μόνο πράγμα που είχες, ή ήσουν ποτέ.
5. Κάθε στιγμή που θα περνάμε μαζί θα σου διδάσκει ότι αυτός ο στόχος είναι εφικτός, και θα ενδυναμώνει τον πόθο σου να τον φτάσεις. Και μέσα στην επιθυμία σου βρίσκεται και η επίτευξή της. Η επιθυμία σου τώρα είναι απόλυτα σύμφωνη  με όλη την δύναμη της Θέλησης του Αγίου Πνεύματος. Κανένα μικρό ολίσθημα στο οποίο μπορεί να περιπέσεις δεν μπορεί να διαχωρίσει την επιθυμία σου από την Θέλησή Του και από την δύναμή Του. Εγώ κρατώ το χέρι σου τόσο βέβαια όσο κι εσύ συμφώνησες να πάρεις το χέρι του αδελφού σου. Δεν  θα χωριστείτε, γιατί στέκομαι μαζί σας και περπατώ μαζί σας καθώς προχωράτε προς την αλήθεια. Και όπου πηγαίνουμε  παίρνουμε  και τον Θεό μαζί μας.
6. Μέσα στην σχέση σου έχεις ενωθεί μαζί μου στο να φέρουμε τον Ουρανό στον Υιό του Θεού, που κρύφτηκε στο σκοτάδι. Έδειξες  προθυμία να φέρεις το σκοτάδι στο φως, και αυτή η προθυμία έχει δώσει δύναμη σε όλους όσους θα έμεναν στο σκοτάδι. Εκείνοι που θα θελήσουν να δουν, θα δουν. Και θα ενωθούν μαζί μου στο να φέρουν το φως τους στο σκοτάδι, όταν προσφέρουν το σκοτάδι που είναι μέσα τους στο φως, και απομακρυνθεί για πάντα. Η ανάγκη μου για σένα, ενωμένη μαζί μου στο άγιο  φως της σχέσης σου, είναι η ανάγκη σου για την σωτηρία. Είναι δυνατόν να μην δώσω σε σένα αυτό που μου έδωσες εσύ; Διότι όταν ενώθηκες με τον αδελφό σου, μου απάντησες.
7. Εσύ που τώρα είσαι ο κομιστής της σωτηρίας έχεις την λειτουργία να φέρεις φως στο σκοτάδι. Το σκοτάδι μέσα σου έχει οδηγηθεί στο φως. Φέρτο προς το σκοτάδι, από την άγια στιγμή από την οποία το πήρες. Ολοκληρωνόμαστε με την επιθυμία να ολοκληρώνουμε. Ο χρόνος ας μην σε ανησυχεί, γιατί όλος ο φόβος που βιώνετε εσύ και ο αδελφός σου είναι πραγματικά παρελθόν. Ο χρόνος έχει αναπροσαρμοστεί για να μας βοηθά να κάνουμε μαζί αυτό που το διαχωρισμένο παρελθόν σας εμπόδιζε. Έχεις περάσει πέρα από τον φόβο, διότι δεν γίνεται δύο νόες να ενωθούν στην επιθυμία γι αγάπη, και η αγάπη να μην ενωθεί μαζί τους.
8. Δεν υπάρχει ούτε ένα φως στον Ουρανό που να μην πηγαίνει μαζί σου. Κάθε Ακτίνα που λάμπει για πάντα στο Νου του Θεού, λάμπει κι επάνω σου. Ο Ουρανός ενώνεται μαζί σου στην πορεία σου προς τον Ουρανό. Όταν τέτοια σπουδαία φώτα έχουν ενωθεί μαζί σου για να δώσεις στον μικρό σπινθήρα της επιθυμίας σου την δύναμη του Ίδιου του Θεού, είναι δυνατόν εσύ να παραμένεις στο σκοτάδι; Εσύ και ο αδελφός σου έρχεστε σπίτι μαζί, μετά από ένα μακροχρόνιο ταξίδι δίχως νόημα, που κάνατε χωριστά, και δεν οδηγούσε πουθενά. Έχεις βρει τον αδελφό σου, και θα φωτίζετε ο ένας τον δρόμο του άλλου. Και από αυτό το φως οι Μεγάλες Ακτίνες θα επεκτείνονται πίσω προς το σκοτάδι και μπροστά προς τον Θεό, για να διώξουν με την λάμψη τους μακριά το παρελθόν, και να κάνουν έτσι χώρο για την Αιώνια Παρουσία Του, μέσα στην οποία τα πάντα ακτινοβολούν στο φως.
Κεφάλαιο -18. V. Το Ευτυχισμένο Όνειρο
1. Προετοιμάσου τώρα για την κατάργηση αυτού που ποτέ δεν υπήρξε. Αν ήδη καταλάβαινες την διαφορά ανάμεσα στην αλήθεια και την ψευδαίσθηση, η Επανόρθωση δεν θα είχε κανένα νόημα. Η άγια στιγμή, η άγια σχέση, η διδασκαλία του Αγίου Πνεύματος, και όλα τα μέσα με τα οποία επιτυγχάνεται η Επανόρθωση, δεν θα είχαν κανένα σκοπό. Διότι όλα αυτά δεν είναι παρά όψεις του σχεδίου να αλλάξεις τα όνειρα φόβου σε ευτυχισμένα όνειρα, από τα οποία ξυπνάς εύκολα στην γνώση. Μην θέτεις τον εαυτό σου επικεφαλής σε αυτό, διότι δεν μπορείς να διακρίνεις ανάμεσα στην πρόοδο και την οπισθοχώρηση. Κάποιες από τις μεγαλύτερες προόδους  σου τις  έχεις κρίνει ως αποτυχίες, και κάποιες  από τις  πιο σοβαρές σου οπισθοχωρήσεις  τις  έχεις αξιολογήσει ως επιτυχία.
Κεφάλαιο 18.V 3. Μέσω της άγιας σου σχέσης, της αναγεννημένης και ευλογημένης μέσα σε κάθε άγια  στιγμή που δεν κανονίζεις εσύ, χιλιάδες θα ανυψώνονται προς τον Ουρανό μαζί σου. Μπορείς εσύ να σχεδιάσεις κάτι τέτοιο; Ή θα μπορούσες να προετοιμαστείς για μια τέτοια λειτουργία;  Ωστόσο, είναι δυνατόν διότι ο Θεός αυτό βούλεται. Και δεν  θα αλλάξει γνώμη γι αυτό. Και το μέσο και ο σκοπός ανήκουν σε Εκείνον. Εσύ έχεις δεχτεί το ένα· το άλλο θα σου δοθεί. Ένας τέτοιος σκοπός, δίχως τα μέσα, είναι αδιανόητος. Εκείνος  θα παρέχει τα μέσα σε όποιον μοιράζεται τον σκοπό Του.
Κεφάλαιο 18.V.5.  Δεν είναι όνειρο ν’ αγαπάς τον αδελφό σου σαν τον εαυτό σου. Ούτε και η άγια σχέση σου είναι όνειρο. Το μόνο που παραμένει από το όνειρο σε αυτή είναι ότι ακόμα είναι μια ιδιαίτερη σχέση. Ωστόσο, είναι πολύ χρήσιμη στο Άγιο Πνεύμα, Το Οποίο έχει μια ιδιαίτερη λειτουργία εδώ. Θα γίνει ένα ευτυχισμένο όνειρο μέσα από το οποίο το Άγιο Πνεύμα μπορεί να σκορπά χαρά σε χιλιάδες χιλιάδων που πιστεύουν ότι η αγάπη είναι φόβος, και όχι ευτυχία. Άφησε  Το να εκπληρώσει την λειτουργία που έδωσε στην σχέση σου με το να την δεχτεί για σένα, και τίποτα δεν θα λείψει από ό,τι χρειάζεται για να γίνει έτσι όπως το Άγιο Πνεύμα την θέλει να είναι.
6. Όταν νιώθεις ότι η αγιότητα  της σχέσης σου απειλείται από κάτι, σταμάτα αμέσως και πρόσφερε στο Άγιο Πνεύμα την προθυμία σου, αντί για τον φόβο, να το αφήσεις να ανταλλάξει αυτή την στιγμή με την άγια  που θα προτιμούσες να έχεις. Το Άγιο Πνεύμα ποτέ δεν θα αποτύχει σε αυτό. Αλλά μην ξεχνάς ότι η σχέση σου είναι μία, άρα ό,τι απειλεί την ειρήνη του ενός απειλεί εξίσου και του άλλου. Η δύναμη της ένωσης της ευλογίας της βρίσκεται στο γεγονός ότι τώρα είναι αδύνατον για σένα ή τον αδελφό σου να βιώσετε τον φόβο μόνοι, ή να επιχειρήσετε να τον αντιμετωπίσετε μόνοι. Ποτέ μην πιστέψεις ότι αυτό είναι απαραίτητο, ούτε καν δυνατόν. Ωστόσο, έτσι όπως αυτό είναι αδύνατον, έτσι είναι και αδύνατον η άγια στιγμή να έρθει στον ένα από τους δύο χωρίς τον άλλο. Και θα έρθει και στους δύο μετά από αίτημα και των δύο.
Κεφάλαιο 18.VII.5.  Ο δικός σου δρόμος θα είναι διαφορετικός όχι στον σκοπό αλλά στα μέσα. Μια άγια σχέση είναι ένα μέσο που εξοικονομεί χρόνο. Μία στιγμή που περνάς μαζί με τον αδελφό σου αποκαθιστά το σύμπαν και στους δυο σας. Είσαι προετοιμασμένος. Τώρα χρειάζεται να θυμάσαι μόνο ότι δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτα. Θα ήταν πολύ πιο ωφέλιμο απλά να συγκεντρωθείς σε αυτό παρά να σκέφτεσαι το τι θα πρέπει να κάνεις. Όταν επιτέλους έρθει η ειρήνη σε εκείνους που παλεύουν με τον πειρασμό και μάχονται ενάντια στο να ενδώσουν στην αμαρτία· όταν επιτέλους έρθει το φως στο νου που έχει αφοσιωθεί στην περισυλλογή·  ή όταν τελικά ο στόχος έχει επιτευχθεί από κάποιον, πάντα έρχεται μαζί με την ευτυχή συνειδητοποίηση ∙ «Δεν χρειάζεται να κάνω τίποτα.»
7. Το να κάνεις κάτι έχει να κάνει με το σώμα. Κι αν αναγνωρίσεις ότι δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτα, τότε έχεις αποσύρει την αξία του σώματος από το νου σου. Εδώ βρίσκεται η διαθέσιμη ανοιχτή πόρτα μέσα από την οποία γλιστράς προσπερνώντας αιώνες προσπάθειας, και διαφεύγεις από τον χρόνο. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο η αμαρτία χάνει όλη της την έλξη αυτή την στιγμή. Διότι εδώ δεν αποδέχεσαι τον χρόνο, και φεύγουν το παρελθόν και το μέλλον. Όποιος δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα δεν έχει καμιά ανάγκη τον χρόνο. Το να μην κάνεις τίποτα σημαίνει να αναπαύεσαι, και να κάνεις χώρο μέσα σου όπου η δραστηριότητα του σώματος παύει να απαιτεί προσοχή. Σε αυτό τον χώρο έρχεται το Άγιο Πνεύμα, κι εκεί κατοικεί. Αυτό θα παραμένει εκεί και όταν  εσύ ξεχνάς, και οι δραστηριότητες του σώματος επιστρέφουν για να απασχολήσουν τον συνειδητό νου σου .
Κεφάλαιο -19.I.12 Η πίστη ανταλλάσσεται εύκολα με την γνώση όπως και ο πραγματικός κόσμος. Διότι η πίστη προκύπτει από την αντίληψη του Αγίου Πνεύματος, και είναι το σημάδι ότι εσύ την μοιράζεσαι μαζί Του. Η πίστη είναι ένα δώρο που προσφέρεις στον Υιό του Θεού μέσω του Αγίου Πνεύματος, και είναι απόλυτα αποδεκτό στον Πατέρα του όπως και σε Εκείνο. Επομένως σου προσφέρθηκε. Η άγια σου σχέση, με τον νέο της σκοπό, σου προσφέρει πίστη για να την δώσεις στον αδελφό σου. Η απιστία σου σας έχει οδηγήσει στον χωρισμό, κι έτσι δεν αναγνωρίζεις την σωτηρία σε αυτόν. Ωστόσο, η πίστη σας ενώνει στην αγιότητα που βλέπετε, όχι μέσα από τα μάτια του σώματος, αλλά μέσω της  όρασης  Εκείνου ο Οποίος ενώθηκε μαζί σας, και μέσα στον Οποίο είστε ενωμένοι.
Κεφάλαιο -19.III.8. Αν η αμαρτία είναι πραγματική, τότε δεν πρέπει να υπάρχει καμιά ελπίδα θεραπείας. Διότι θα υπήρχε μια δύναμη πέρα από του Θεού, ικανή να φτιάξει μια άλλη θέληση που θα επιτίθετο στην δική Του Θέληση και θα την ξεπερνούσε· και θα έδινε στον Υιό Του μια θέληση ξεχωριστή από την δική Του, και ισχυρότερη. Και κάθε κομμάτι από την κατακερματισμένη δημιουργία του Θεού θα είχε μια διαφορετική θέληση, αντίθετη με την δική Του, και σε αιώνια αντίθεση με τον Ίδιο και η μία με την άλλη. Η άγια σχέση σου  έχει ως σκοπό της τώρα, τον στόχο να αποδείξει ότι αυτό είναι αδύνατον. Ο Ουρανός έχει χαμογελάσει πάνω σε αυτήν, και η πίστη στην αμαρτία έχει ξεριζωθεί χάρη στο χαμόγελο της αγάπης. Εσύ την βλέπεις ακόμα, διότι δεν συνειδητοποιείς ότι τα θεμέλια της έχουν εξαφανιστεί. Η πηγή της έχει αφαιρεθεί, κι έτσι μπορείς να την περιθάλψεις μόνο για λίγο ακόμα πριν χαθεί. Έχει μείνει μόνο η συνήθεια της αναζήτησής της.
Κεφάλαιο -19.IV.A.5. Δεν είναι πιο δύσκολο να ξεπεράσεις αυτόν τον κόσμο από το να υπερβείς τον μικρό σου τοίχο. Διότι μέσα στο θαύμα της άγιας σου σχέσης, δίχως αυτό το εμπόδιο, περιέχεται κάθε θαύμα. Δεν υπάρχει βαθμός δυσκολίας στα θαύματα, διότι είναι όλα το ίδιο. Το κάθε ένα είναι μια γλυκιά νίκη της έλξης της αγάπης πάνω στην έλξη της ενοχής. Πώς μπορεί να μην το πετύχεις αυτό όποτε το αναλάβεις; Η ενοχή δεν μπορεί να υψώσει κανένα πραγματικό εμπόδιο εναντίον της. Και όλα όσα φαίνονται ότι στέκονται ανάμεσα σε σένα και τον αδελφό σου πρέπει να πέσουν χάρη στην έκκληση στην οποία ανταποκρίθηκες. Από σένα που απάντησες, θα καλεί Αυτός που σου απάντησε. Το σπίτι Του είναι μέσα στην άγια σχέση σου. Μην επιχειρείς να σταθείς ανάμεσα σε Αυτόν και στον άγιο σκοπό Του, διότι είναι και δικός σου. Παρά άφησέ Τον να επεκτείνει ήσυχα το θαύμα της σχέσης σου στον καθένα που περιέχεται μέσα σε αυτή έτσι όπως δόθηκε.
Κεφάλαιο -19.IV.A.16.  Και η αγάπη θέλει να στήσει μια γιορτή μπροστά σου, πάνω σε ένα τραπέζι καλυμμένο με ένα άσπιλο τραπεζομάντιλο, στρωμένο  σε έναν ήσυχο κήπο όπου κανένας ήχος δεν ακούγεται ποτέ εκτός από τραγούδια και ένας απαλός ψίθυρος. Αυτή είναι μια γιορτή που τιμά την άγια σχέση σου, και στην οποία ο καθένας είναι καλοδεχούμενος σαν επίτιμος  καλεσμένος. Και σε μια άγια στιγμή η χάρις λέγεται από όλους μαζί, καθώς ενώνονται με ευγένεια μπροστά στην τράπεζα της κοινωνίας. Κι εγώ θα ενωθώ μαζί σας εκεί, έτσι όπως σας το υποσχέθηκα πριν από καιρό και σας το υπόσχομαι ακόμα. Διότι στην νέα σας σχέση είμαι καλοδεχούμενος. Κι όπου είμαι καλοδεχούμενος, βρίσκομαι εκεί.
Κεφάλαιο -19.IV.B.4.  Η ειρήνη επεκτείνεται από σένα μόνο προς το αιώνιο, και από το αιώνιο φτάνει σε σένα. Προσπερνά όλα τα άλλα. Το δεύτερο εμπόδιο δεν είναι πιο σταθερό από το πρώτο. Διότι δεν θέλεις ούτε να απαλλαγείς από την ειρήνη ούτε να την περιορίσεις. Τι άλλο είναι αυτά τα εμπόδια που θέλεις να παρεμβάλλεις ανάμεσα στην ειρήνη και την προέλασή της εκτός από φραγμοί που θέτεις ανάμεσα στην θέλησή σου και την  επίτευξή της; Θέλεις επικοινωνία, όχι τους πανηγυρισμούς του φόβου. Θέλεις την σωτηρία, όχι τον πόνο της ενοχής. Και θέλεις ο Πατέρας σου να είναι το σπίτι σου, όχι ένας σωρός από πηλό. Μέσα στην άγια σχέση σου  βρίσκεται ο Υιός του Πατέρα σου. Αυτός δεν έχει χάσει την επικοινωνία μαζί Του, ούτε με τον εαυτό του. Όταν συμφώνησες να ενωθείς με τον αδελφό σου, αναγνώρισες ότι έτσι είναι. Αυτό δεν έχει κόστος, αλλά  έχει την απελευθέρωση από το κόστος.
Κεφάλαιο -19.IV.B.7. Από την άγια σχέση σου διακηρύσσεται η αλήθεια, και η αγάπη κοιτάζει τον εαυτό της. Η σωτηρία ρέει από βαθιά μέσα από το σπίτι που πρόσφερες στον Πατέρα μου και σε μένα. Και είμαστε εκεί μαζί, μέσα στην σιωπηλή επικοινωνία στην  οποία ενώνονται ο Πατέρας και ο Υιός. Ω έλα με πίστη στην ιερή ένωση του Πατέρα και του Υιού εντός σου! Και μην κρατιέσαι χωρισμένος από αυτό που σου προσφέρεται με ευγνωμοσύνη γιατί έδωσες στην ειρήνη το σπίτι της στον Ουρανό. Στείλε σε όλο τον κόσμο το χαρμόσυνο μήνυμα του τέλους της ενοχής, και όλος ο κόσμος θα απαντήσει. Σκέψου την ευτυχία σου καθώς ο καθένας σου προσφέρει την μαρτυρία του για το τέλος της αμαρτίας, και σου δείχνει ότι η δύναμή της έχει φύγει για πάντα. Πού μπορεί να είναι η ενοχή, όταν η πίστη στην αμαρτία έχει φύγει; Και πού είναι ο θάνατος τώρα που ο μεγάλος  συνήγορος  του έχει σιωπήσει;
Κεφάλαιο -19.IV.B.8. Συγχώρεσε μου τις ψευδαισθήσεις σου, και απελευθέρωσέ με από την τιμωρία για ό,τι δεν έχω κάνει. Έτσι θα μάθεις την ελευθερία που δίδαξα διδάσκοντας την ελευθερία στον αδελφό σου, απελευθερώνοντας έτσι κι εμένα. Είμαι μέσα στην άγια σχέση σου, όμως θέλεις να με φυλακίσεις πίσω από τα εμπόδια που υψώνεις  μπροστά στην ελευθερία, και να φράξεις  τον δρόμο μου προς εσένα. Ωστόσο, δεν είναι δυνατόν να κρατήσεις μακριά  Έναν ο Οποίος είναι ήδη εκεί. Και μέσα σε Αυτόν, εκεί που είμαστε ήδη ενωμένοι,  είναι δυνατόν η επικοινωνία μας να γίνει η εστία  της νέας αντίληψης που θα φέρει φως σε όλο τον κόσμο που περιέχεται εντός σου.
Κεφάλαιο -20.III.2 Οι προσαρμογές οποιουδήποτε είδους  προέρχονται από το  εγώ. Διότι είναι παγιωμένη πεποίθηση του εγώ ότι όλες οι σχέσεις βασίζονται σε προσαρμογές, για να γίνουν  αυτό που θα ήθελε αυτό να είναι. Οι άμεσες σχέσεις, στις οποίες δεν υπάρχουν καθόλου παρεμβολές, πάντα θεωρούνται επικίνδυνες. Το εγώ είναι ο αυτό – διορισμένος μεσάζων όλων των σχέσεων, κάνοντας τις  προσαρμογές που κρίνει αυτό αναγκαίες και παρεμβάλλοντας τες ανάμεσα σ’ εκείνους που θα συναντηθούν, για να τους κρατήσει διαχωρισμένους και να εμποδίσει την ένωσή τους. Είναι αυτή η μελετημένη παρέμβαση που σε δυσκολεύει ν’ αναγνωρίσεις την άγια σχέση σου  γι αυτό που είναι.
Κεφάλαιο -20.III.6.  Ποιος μπορεί να μείνει για πολύ ανίερος ενώ βρίσκεται μέσα σε μια άγια σχέση; Ο κόσμος που βλέπουν οι άγιοι είναι ένα μαζί τους, ακριβώς όπως ο κόσμος που βλέπει το εγώ είναι ίδιος με αυτό. Ο κόσμος που βλέπουν οι άγιοι είναι όμορφος διότι βλέπουν την αθωότητά τους μέσα σε αυτόν. Δεν του είπαν τι να είναι· δεν έκαναν προσαρμογές για να ταιριάζουν στις παραγγελίες τους. Ρώτησαν ευγενικά και ψιθύρισαν, «Τι είσαι;» Και Αυτός που παρακολουθεί πάνω από όλη την αντίληψη απάντησε. Μην παίρνεις την κρίση του κόσμου σαν απάντηση στην ερώτηση «Τι είμαι;». Ο κόσμος πιστεύει στην αμαρτία, αλλά η πίστη που τον έφτιαξε όπως τον βλέπεις δεν είναι έξω από σένα.
Κεφάλαιο -20.III.8  Ζητά κάποιος κρίση από κάτι που είναι ολότελα στερημένο από κρίση; Και αν εσύ έχεις ρωτήσει, θα πίστευες την απάντηση, και θα προσαρμοζόσουν σε αυτή σαν να ήταν αλήθεια; Ο κόσμος που βλέπεις είναι η απάντηση που σου έδωσε, και του έδωσες δύναμη να προσαρμόσει τον κόσμο για να κάνει την απάντησή του αληθινή. Ζήτησες από αυτό το νέφος  παράνοιας το νόημα της ανίερης σχέσης σου, και την προσάρμοσες σύμφωνα με την παρανοϊκή απάντησή του. Πόσο ευτυχισμένο σε έκανε αυτό; Συνάντησες τον αδελφό σου με χαρά για να ευλογήσετε τον Υιό του Θεού, και να του δώσεις τις ευχαριστίες σου για όλη την ευτυχία που σου πρόσφερε; Αναγνώρισες τον αδελφό σου ως το αιώνιο δώρο του Θεού προς εσένα; Είδες την αγιότητα  που έλαμπε μέσα σε σένα και στον αδελφό σου, για να ευλογήσετε ο ένας τον άλλον; Αυτός είναι ο σκοπός της αγίας σχέσης σας. Μην ζητάς το μέσο της επίτευξής της από το μόνο πράγμα που εξακολουθεί να την θέλει ανίερη. Μην του δίνεις την δύναμη να προσαρμόζει το μέσο και τον σκοπό.
Κεφάλαιο -20.IV.6.  Το σχέδιο δεν προέρχεται από σένα, ούτε χρειάζεται να νοιάζεσαι για τίποτα εκτός από το μέρος που σου έχει δοθεί να μάθεις. Διότι Αυτός που γνωρίζει τα υπόλοιπα θα φροντίσει γι αυτό δίχως την βοήθειά σου. Αλλά μην θεωρείς ότι Αυτός δεν χρειάζεται το δικό σου μέρος για να Τον βοηθήσει με το υπόλοιπο. Διότι στο δικό σου μέρος βρίσκεται ολόκληρο το σχέδιο, χωρίς το οποίο κανένα μέρος κανενός δεν είναι πλήρες, ούτε όλο το σχέδιο ολοκληρώνεται δίχως το δικό σου μέρος. Στην  κιβωτό της ειρήνης εισέρχονται δύο - δύο, όμως η αρχή ενός άλλου κόσμου πηγαίνει μαζί τους. Κάθε άγια σχέση πρέπει να εισέλθει εδώ, για να μάθει την ιδιαίτερη της λειτουργία στο σχέδιο του Αγίου Πνεύματος, τώρα που μοιράζεται τον σκοπό Του. Και καθώς αυτός ο σκοπός εκπληρώνεται, ένας νέος κόσμος ανατέλλει στον οποίο δεν μπορεί να εισέλθει η αμαρτία, και όπου ο Υιός του Θεού μπορεί να εισέλθει δίχως φόβο να αναπαυτεί για λίγο, για να ξεχάσει την αιχμαλωσία και να θυμηθεί την ελευθερία. Πώς μπορεί να εισέλθει, να αναπαυθεί και να θυμηθεί, χωρίς εσένα; Δεν είναι ολοκληρωμένος, παρά μόνο αν είσαι και εσύ εκεί. Και την ολοκλήρωσή του είναι που θυμάται εκεί.
Κεφάλαιο -20.V.1. Σε αυτό τον κόσμο, ο Υιός του Θεού πλησιάζει περισσότερο στον εαυτό του μέσα σε μια άγια  σχέση. Εκεί αρχίζει να βρίσκει την βεβαιότητα που ο Πατέρας του έχει γι αυτόν. Κι εκεί βρίσκει την λειτουργία του της επαναφοράς των νόμων του Πατέρα του σε ό,τι είχε κρατήσει έξω από αυτούς, και βρίσκει αυτό που είχε χαθεί. Μόνο μέσα στον χρόνο μπορεί να χαθεί κάτι, και ποτέ δεν χάνεται για πάντα. Έτσι και τα μέρη του Υιού του Θεού σταδιακά ενώνονται μέσα στον χρόνο, και με κάθε ένωση το τέλος του χρόνου έρχεται όλο και πιο κοντά. Κάθε θαύμα ένωσης είναι ένας ισχυρός προάγγελος της αιωνιότητας. Όλοι όσοι έχουν ένα και μοναδικό σκοπό ενοποιημένο και βέβαιο, δεν μπορεί να φοβούνται. Όποιος μοιράζεται αυτόν τον σκοπό με κάποιον δεν μπορεί παρά να είναι ένα μαζί του.
Κεφάλαιο -20.V.2. Κάθε προάγγελος της αιωνιότητας τραγουδά για το τέλος της αμαρτίας και του φόβου. Ο κάθε ένας τους μιλά μέσα στον χρόνο γι αυτό που βρίσκεται πολύ πέρα από τον χρόνο. Δύο φωνές που υψώνονται μαζί καλούν τις καρδιές όλων, για να τις αφήσουν να κτυπούν ως ένα. Και μέσα σε αυτόν τον ένα χτύπο της καρδιάς διακηρύσσεται η ενότητα της αγάπης και καλωσορίζεται. Ειρήνη στην άγια σχέση σου, η οποία έχει την δύναμη να κρατά την ενότητα του Υιού του Θεού. Δίνεις στον αδελφό σου για όλους, και με το δώρο σου χαίρονται όλοι. Μην ξεχνάς Ποιος σου έχει δώσει τα δώρα που δίνεις, και όταν δεν το ξεχνάς αυτό, θα θυμηθείς Ποιος έδωσε τα δώρα σε Αυτόν για να στα δώσει.
Κεφάλαιο -20.V.5 Το σώμα του αδελφού σου σού χρησιμεύει τόσο λίγο, όσο και σε αυτόν. Όταν χρησιμοποιείται μόνο όπως διδάσκει το Άγιο Πνεύμα, δεν έχει καμία λειτουργία. Διότι οι νόες δεν χρειάζονται το σώμα για να επικοινωνούν. Τα μάτια που βλέπουν το σώμα δεν έχουν  καμιά χρήση που να υπηρετεί τον σκοπό μιας άγιας σχέσης. Και όσο βλέπεις με αυτό τον τρόπο τον αδελφό σου, το μέσο και ο σκοπός δεν ευθυγραμμίζονται. Γιατί να χρειάζεται να υπάρξουν τόσο πολλές άγιες στιγμές για μπορέσει  να επιτευχθεί αυτό, ενώ μία θα ήταν αρκετή; Μόνο μία άγια στιγμή υπάρχει. Η μικρή ανάσα της αιωνιότητας που ρέει μέσα από τον χρόνο σαν χρυσό φως είναι πάντα η ίδια·  δεν υπάρχει τίποτα πριν από αυτήν, και τίποτα δεν ακολουθεί.
Κεφάλαιο -20.VI.10.  Η άγια σχέση αντανακλά την αληθινή σχέση που έχει ο Υιός του Θεού με τον Πατέρα του στην πραγματικότητα. Το Άγιο Πνεύμα αναπαύεται μέσα σε αυτήν με την βεβαιότητα ότι θα διαρκέσει για πάντα. Η σταθερή της βάση στηρίζεται αιώνια από την αλήθεια, και η αγάπη λάμπει πάνω της με το ευγενικό της χαμόγελο και την τρυφερή ευλογία που προσφέρει στους δικούς της. Εδώ η ανίερη στιγμή ανταλλάσσεται χαρούμενα με την άγια στιγμή της ασφαλούς επιστροφής. Εδώ ο δρόμος προς τις αληθινές σχέσεις είναι ευγενικά ανοιχτός, μέσα από τον οποίο εσύ και ο αδελφός σου πορεύεστε μαζί, αφήνοντας το σώμα πίσω με ευγνωμοσύνη, και αναπαύεστε στην Αιώνια Αγκαλιά. Η Αγκαλιά της Αγάπης είναι ανοιχτή για να σε υποδεχτεί, και να σου δώσει αιώνια ειρήνη.
Κεφάλαιο -20.VII.1.  Έχουμε πει πολλά για την ασυνέπεια των  μέσων και του σκοπού, και πως αυτά πρέπει να ευθυγραμμιστούν πριν μπορέσει η  άγια σχέση σου να σου φέρνει μόνο χαρά. Αλλά έχουμε ήδη πει ότι τα μέσα για την εκπλήρωση του στόχου του Αγίου Πνεύματος θα έρθουν από την ίδια Πηγή όπως και ο σκοπός Του. Αυτά τα μαθήματα είναι τόσο απλά και άμεσα και δεν έχουν τίποτα που να είναι ασυνεπές. Οι φαινομενικές ασυνέπειες, ή τα μέρη που βρίσκεις πιο δύσκολα από άλλα, είναι απλά ενδείξεις περιοχών όπου τα μέσα και ο σκοπός είναι ακόμα ασυνεπή. Και αυτό παράγει ακόμα μεγάλη δυσφορία. Δεν χρειάζεται να συμβαίνει αυτό. Αυτά τα μαθήματα δεν απαιτούν σχεδόν τίποτα από σένα. Είναι αδύνατον να φανταστείς κάτι που να ζητά τόσο λίγα, ή που να μπορούσε να προσφέρει περισσότερα.
Κεφάλαιο -20.VII.8. Το σώμα δεν γίνεται παρά να το κοιτάς μέσω της κρίσης. Το να βλέπεις το σώμα είναι το σημάδι ότι σου λείπει η όραση, και έχεις αρνηθεί τα μέσα που σου προσφέρει το Άγιο Πνεύμα για να υπηρετήσεις τον σκοπό Του. Πώς μπορεί μια άγια σχέση να πετύχει τον σκοπό της χρησιμοποιώντας τα μέσα της αμαρτίας; Την κρίση την δίδαξες εσύ στον εαυτό σου·  η όραση μαθαίνεται από Αυτόν ο Οποίος θα ήθελε να ακυρώσει την διδασκαλία σου. Η δική Του όραση δεν μπορεί να δει το σώμα διότι δεν μπορεί να δει την αμαρτία. Κι έτσι σε οδηγεί στην πραγματικότητα. Ο άγιος αδελφός σου, που βλέποντας τον απελευθερώνεσαι, δεν είναι καμιά ψευδαίσθηση. Προσπάθησε να μην τον  βλέπεις στο σκοτάδι, διότι οι φαντασιώσεις σου γι αυτόν θα φαίνονται πραγματικές εκεί. Έκλεισες τα μάτια σου για να τον αφήσεις έξω. Αυτός ήταν ο σκοπός σου, και για όσο αυτός ο σκοπός φαίνεται πως έχει κάποιο νόημα, τα μέσα για την επίτευξή του θα αξιολογούνται ότι αξίζουν όσο κι αυτό που βλέπεις, και επομένως δεν θα βλέπεις.
Κεφάλαιο -20.VIII.2. Δεν θέλεις να ξέρεις την δική σου Ταυτότητα; Δεν θα αντάλλασσες με χαρά τις αμφιβολίες σου με την βεβαιότητα; Δεν θα ελευθερωνόσουν πρόθυμα από την μιζέρια, και να μάθεις πάλι την χαρά; Η άγια σχέση σου τα προσφέρει όλα αυτά. Έτσι όπως σου δόθηκε, έτσι θα είναι και τα αποτελέσματά της. Και έτσι όπως ο άγιος της σκοπός δεν φτιάχτηκε από σένα, έτσι ούτε και τα μέσα με τα οποία η χαρούμενη κατάληξή της θα είναι δική σου φτιάχτηκαν από σένα. Να χαίρεσαι με αυτό που είναι δικό σου μόνο και μόνο με το να το ζητήσεις, και μην θεωρείς ότι εσύ χρειάζεται να φτιάξεις ούτε τα μέσα ούτε το αποτέλεσμα. Όλα αυτά σου δίνονται, μόνο και μόνο με την επιθυμία σου να τα λάβεις. Η όραση δίδεται ελεύθερα σε εκείνους που ζητούν να δουν.
Κεφάλαιο -20.VIII.6.  Όλα όσα κοιτάς με την όραση πέφτουν απαλά στην θέση τους, σύμφωνα με τους νόμους που φέρνει η ήρεμη και βέβαιη όραση Εκείνου. Ο στόχος για όλα όσα κοιτάζει είναι πάντα βέβαιος. Διότι θα ενώνεται με τον σκοπό Του, όντας ορατός στην μη προσαρμοσμένη μορφή του και απόλυτα κατάλληλος να ανταπεξέλθει σε αυτόν. Η  καταστροφικότητα  μετατρέπεται σε  καλοσύνη, και η αμαρτία μεταμορφώνεται σε ευλογία κάτω από το ευγενικό Του βλέμμα. Τι μπορούν να αντιληφθούν τα μάτια του σώματος, με την δύναμη να το διορθώσουν; Τα μάτια του προσαρμόζονται στην αμαρτία, ανίκανα να την παραβλέψουν σε κάθε της μορφή και την βλέπουν παντού στα πάντα. Δες  μέσα από τα δικά του μάτια και τα πάντα θα στέκουν καταδικασμένα μπροστά σου. Όλα όσα μπορούσαν να σε σώσουν, ποτέ δεν θα τα δεις.  Η άγια σχέση σου,  η πηγή της σωτηρίας σου, θα στερείται νοήματος, και ο αγιότατος  σκοπός της θα είναι δίχως τα μέσα για την επίτευξή του.
Κεφάλαιο -21.III.6. Το Άγιο Πνεύμα μπορεί να χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα  με τα οποία εσύ επιδίωξες να  βρεις  την αμαρτία. Αλλά με τον τρόπο που τα χρησιμοποιεί Αυτό σε οδηγούν μακριά από την αμαρτία, διότι ο δικός Του σκοπός βρίσκεται στην αντίθετη κατεύθυνση. Εκείνο βλέπει τα μέσα που χρησιμοποιείς, αλλά όχι τον σκοπό για τον οποίο τα έφτιαξες. Δεν θέλει να σου τα πάρει, διότι βλέπει την αξία τους ως μέσα γι αυτό που θέλει το Ίδιο για σένα. Εσύ έφτιαξες την αντίληψη έτσι ώστε να μπορείς να διαλέξεις ανάμεσα στους αδελφούς σου, και να αναζητήσεις την αμαρτία μαζί τους. Το Άγιο Πνεύμα βλέπει την αντίληψη ως μέσον για να σε διδάξει ότι το όραμα μιας άγιας σχέσης είναι το μόνο που θέλεις να δεις. Ύστερα θα πιστέψεις στην αγιότητα  που θα θέλεις και θα πιστεύεις  σ’αυτή  χάρη στην επιθυμία σου.
Κεφάλαιο -21.IV.3. Τι θα γινόταν αν κοίταζες μέσα σου και δεν έβλεπες καθόλου αμαρτία; Αυτή την «τρομακτική» ερώτηση το εγώ ποτέ δεν την κάνει. Κι εσύ που τώρα το ρωτάς απειλείς πολύ σοβαρά ολόκληρο το αμυντικό σύστημα του εγώ που δεν μπαίνει πια στον κόπο να προσποιηθεί ότι είναι φίλος σου. Εκείνοι που έχουν ενωθεί με τους αδελφούς τους έχουν αποστασιοποιηθεί από την πεποίθησή τους ότι η ταυτότητα τους βρίσκεται στο εγώ. Μια άγια σχέση είναι μια σχέση στην οποία ενώνεσαι με αυτό που είναι δικό σου κομμάτι μέσα στην αλήθεια. Και η πίστη σου στην αμαρτία έχει ήδη κλονιστεί, και δεν είσαι πια εντελώς απρόθυμος να κοιτάξεις μέσα σου και να μην την δεις.
Κεφάλαιο 22.Εισαγωγή:.3. Μια άγια σχέση αρχίζει από διαφορετικά δεδομένα. Ο κάθε ένας έχει κοιτάξει μέσα του και δεν έχει δει καμιά έλλειψη. Αποδεχόμενος την ολοκλήρωσή του, θέλει να την επεκτείνει με το να ενωθεί με κάποιον άλλον, ολοκληρωμένο όπως ο ίδιος. Δεν βλέπει καθόλου διαφορές ανάμεσα στους εαυτούς τους, διότι οι διαφορές είναι μόνο του σώματος. Επομένως, δεν εστιάζει την ματιά του σε κάτι που θα μπορούσε να πάρει. Δεν αρνείται την δική του πραγματικότητα διότι είναι η αλήθεια. Στέκεται ακριβώς κάτω από τον Ουρανό, αλλά αρκετά κοντά σ’ αυτόν έτσι που να μην επιστρέφει στην γη. Διότι αυτή η σχέση έχει την Αγιότητα του Ουρανού. Πόσο μακριά από την εστία μπορεί να βρίσκεται μια σχέση που μοιάζει τόσο με τον Ουρανό;
Κεφάλαιο -22. Εισαγωγή:.4.  Σκέψου τι μπορεί να διδάξει μια άγια σχέση! Εδώ ακυρώνεται η πίστη στις διαφορές. Εδώ η πίστη στις διαφορές μεταμορφώνεται σε ομοιότητα. Κι εδώ η θέαση των διαφορών μετουσιώνεται σε ορθή όραση. Η λογική τώρα μπορεί να οδηγήσει εσένα και τον αδελφό σου στο λογικό συμπέρασμα ότι είσαστε ενωμένοι. Αυτή η ένωση πρέπει να επεκτείνεται, όπως επεκταθήκατε κι εσείς όταν εσύ κι αυτός ενωθήκατε. Πρέπει να ξεπεράσει τον εαυτό της, όπως κι εσύ πήγες  πέρα από το σώμα, για να ενωθείς μαζί με τον αδελφό σου. Και τώρα η ομοιότητα που είδατε επεκτείνεται και τελικά απομακρύνει κάθε αίσθηση διαφοράς, έτσι ώστε η ομοιότητα που υπόκειται κάτω από κάθε διαφορά να γίνει προφανής. Εδώ βρίσκεται ο χρυσός κύκλος όπου αναγνωρίζεις τον Υιό του Θεού. Διότι αυτό που γεννιέται μέσα σε μια άγια σχέση δεν μπορεί ποτέ να τελειώσει.
Κεφάλαιο -22.I.7. Γι αυτό μέσα σε κάθε άγια σχέση αναγεννιέται η  ικανότητα να επικοινωνείς αντί να διαχωρίζεις. Όμως, μια άγια σχέση, τόσο πρόσφατα γεννημένη εκ νέου από μια ανίερη σχέση, και ωστόσο πιο αρχαία από την παλαιά ψευδαίσθηση που αντικατέστησε, είναι σαν ένα μωρό τώρα στην αναγέννησή της. Όμως μέσα σε αυτό το βρέφος επιστρέφει η όρασή σου σε σένα, και αυτό θα μιλά την γλώσσα που μπορείς να καταλάβεις. Αυτό δεν τρέφεται από το «κάτι άλλο» που νόμιζες ότι ήσουν. Αυτό δεν δόθηκε εκεί, ούτε έγινε δεκτό από κάτι άλλο εκτός από τον εαυτό σου. Διότι δύο αδελφοί δεν μπορούν να ενωθούν με άλλο τρόπο εκτός μέσω του Χριστού, του Οποίου ο όραση τους βλέπει σαν ένα.
Κεφάλαιο -22.I.11.  Ο Χριστός έρχεται σε αυτό που είναι όμοιο με Εκείνον· το ίδιο, όχι διαφορετικό. Διότι πάντα έλκεται προς τον Εαυτό Του. Τι είναι τόσο όμοιο με Αυτόν όσο μια άγια σχέση; Και αυτό που έλκει εσένα και τον αδελφό σου μαζί έλκει και Εκείνον προς εσάς. Εδώ η γλυκύτητα και η ευγενική Του αθωότητα προστατεύονται από την επίθεση. Κι εδώ μπορεί να επιστρέψει με εμπιστοσύνη, διότι η πίστη σε έναν άλλον αδελφό σημαίνει πάντα πίστη σε Αυτόν. Είσαι πραγματικά σωστός όταν κοιτάς τον αδελφό σου ως επιλεγμένο οίκο Του, διότι εδώ θα βούλεσαι μαζί Του και με τον Πατέρα Του. Αυτή είναι η Θέληση του Πατέρα σου για σένα, και η δική σου μαζί με την δική Του. Και όποιος έλκεται προς τον Χριστό έλκεται προς τον Θεό τόσο σίγουρα όσο και οι Δύο έλκονται σε κάθε άγια σχέση, τον οίκο που είναι προετοιμασμένος γι Αυτούς καθώς η γη γίνεται Ουρανός.
Κεφάλαιο -22.II.11. Μόνο οι δικές σου σκέψεις είναι αδύνατες. Η σωτηρία δεν μπορεί να είναι. Είναι αδύνατον να κοιτάς τον σωτήρα σου σαν να είναι εχθρός σου και να τον αναγνωρίζεις. Όμως είναι δυνατόν να τον αναγνωρίσεις γι αυτό που είναι, αν ο Θεός θέλει να είναι έτσι. Αυτό που έχει δώσει ο Θεός στην αγία σου σχέση βρίσκεται εκεί. Διότι αυτό που έδωσε στο Άγιο Πνεύμα για να στο δώσει, Εκείνο στο έδωσε. Δεν θα ήθελες να κοιτάξεις το σωτήρα που σου έχει δοθεί; Και δεν θα ήθελες να ανταλλάξεις, με ευγνωμοσύνη, τη λειτουργία του εκτελεστή που του απέδωσες εσύ με αυτή που έχει στ’ αλήθεια; Λάβε από αυτόν ό,τι του έχει δώσει ο Θεός για σένα, όχι αυτό που προσπάθησες να δώσεις στον εαυτό σου.
Κεφάλαιο -22.II.12.  Πέρα από το σώμα που παρέμβαλλες ανάμεσα σε σένα και στον αδελφό σου, βρίσκεται η άγια σχέση σου, αγαπημένη του Θεού του Ίδιου, λάμποντας μέσα σε χρυσό φως που φτάνει από τον φωτεινό, άπειρο κύκλο που επεκτείνεται παντοτινά.  Πόσο ήσυχα αναπαύεται, μέσα στον χρόνο και όμως ακόμα πιο πέρα από αυτόν, αθάνατη αν και πάνω στην γη. Πόσο μεγάλη είναι η δύναμη που βρίσκεται σε αυτήν. Ο χρόνος υπηρετεί την θέλησή της, και η γη θα είναι έτσι όπως την θέλει αυτή να είναι. Εδώ δεν βρίσκεται καμιά διαχωρισμένη θέληση, ούτε η επιθυμία να υπάρχει κάτι διαχωρισμένο. Η θέλησή της δεν κάνει εξαιρέσεις, και αυτό που θέλει είναι αλήθεια. Κάθε ψευδαίσθηση που φέρεται στην συγχώρεσή της παραβλέπεται ευγενικά και εξαφανίζεται. Διότι στο κέντρο της αναγεννιέται ο Χριστός, για να φωτίσει τον οίκο Του με ορθή όραση που κοιτάζει πέρα από τον κόσμο. Δεν θέλεις αυτός ο  άγιος οίκος να είναι και δικός σου; Καμία δυστυχία δεν βρίσκεται εδώ, παρά μόνο χαρά.
Κεφάλαιο -22.III.9.  Μια άγια σχέση, όσο νεογέννητη κι αν είναι, πρέπει να αποδίδει αξία στην αγιότητα πάνω από οτιδήποτε άλλο. Οι ανίερες αξίες θα προκαλέσουν σύγχυση, και στην επίγνωση. Σε μια ανίερη  σχέση, ο καθένας έχει αξία επειδή  φαίνεται να δικαιολογεί την αμαρτία του άλλου. Ο κάθε ένας βλέπει στον άλλον αυτό που τον ωθεί να αμαρτήσει παρά την θέλησή του. Κι έτσι φορτώνει τις αμαρτίες του πάνω στον άλλο, και ελκύεται προς αυτόν για να διαιωνίζει τις αμαρτίες του. Άρα γίνεται αδύνατον στον καθένα τους να δει ότι ο ίδιος προκαλεί την αμαρτία από την επιθυμία του να κάνει την αμαρτία πραγματική. Όμως η λογική βλέπει μια άγια σχέση σαν αυτό που είναι·  μια κοινή κατάσταση του νου, όπου και οι δύο παραδίνουν με χαρά τα σφάλματα για διόρθωση, έτσι ώστε και οι δύο να μπορέσουν να θεραπευτούν χαρούμενα σαν ένα.
VI. Το Φως της Άγιας Σχέσης
1. Θέλεις ελευθερία του σώματος ή του νου; Γιατί δεν μπορείς να έχεις και τα δύο. Σε ποιο δίνεις αξία; Ποιος είναι ο στόχος σου; Διότι το ένα το βλέπεις ως μέσον· το άλλο ως σκοπό. Και το ένα πρέπει να υπηρετεί το άλλο και να οδηγεί στην επικράτησή του, αυξάνοντας την σημασία του και μειώνοντας την δική του. Τα μέσα εξυπηρετούν τον σκοπό, και καθώς φτάνεις στον σκοπό η αξία του μέσου μειώνεται, μέχρι να εκλείψει εντελώς όταν αναγνωρίζεται ότι δεν έχει λειτουργία πια. Δεν υπάρχει κανείς που να μην λαχταρά για την ελευθερία και να μην προσπαθήσει να την βρει. Όμως, θα την αναζητήσει εκεί που πιστεύει ότι βρίσκεται και που μπορεί να βρεθεί. Θα πιστεύει ότι είναι δυνατή είτε η ελευθερία του νου, ή η ελευθερία του σώματος, και θα θέσει το ένα ως μέσο στην υπηρεσία του άλλου  για να εκπληρωθεί ο σκοπός.
2. Εκεί όπου έχει επιλεγεί η ελευθερία του σώματος, ο νους χρησιμοποιείται ως μέσον του οποίου  η αξία βρίσκεται στην ικανότητά του να επινοεί τρόπους για να πετύχει την ελευθερία του σώματος. Όμως, η ελευθερία του σώματος δεν έχει νόημα, άρα ο νους είναι αφοσιωμένος στην υπηρεσία των ψευδαισθήσεων. Αυτή είναι μια κατάσταση τόσο αντιφατική και τόσο αδύνατη που όποιος διαλέξει αυτό δεν έχει ιδέα για το τι έχει αξία. Ωστόσο, ακόμα και μέσα σε αυτή την σύγχυση, την τόσο έντονη που δεν μπορεί να περιγραφεί, το Άγιο Πνεύμα περιμένει με γαλήνια υπομονή, τόσο σίγουρο για το αποτέλεσμα όσο είναι σίγουρο και για την Αγάπη του Δημιουργού Του. Αυτό γνωρίζει ότι αυτή η παρανοϊκή απόφαση πάρθηκε από κάποιον που είναι τόσο αγαπητός στον Δημιουργό Του όσο η αγάπη στον εαυτό της…..
Κεφάλαιο -22.VI.4. Αυτή η άγια σχέση, όμορφη μέσα στην αθωότητά της, ισχυρή σε δύναμη, και λάμποντας με ένα φως κατά πολύ φωτεινότερο του ήλιου που φωτίζει τον ουρανό που βλέπεις, είναι επιλεγμένη από τον Πατέρα σου ως μέσον για το δικό Του σχέδιο. Να είσαι ευγνώμων που δεν υπηρετεί το δικό σου καθόλου. Τίποτα που να το έχεις εμπιστευτεί σε αυτό δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί εσφαλμένα, και τίποτα που να μείνει αχρησιμοποίητο. Αυτή η άγια σχέση έχει την δύναμη να θεραπεύει κάθε πόνο, άσχετα με την μορφή του. Ούτε εσύ ούτε ο αδελφός σου, μόνοι σας, δεν μπορείτε να υπηρετήσετε καθόλου. Μόνο στην κοινή σας θέληση βρίσκεται η θεραπεία. Διότι εδώ είναι η θεραπεία σου, κι εδώ θα δεχτείς την Επανόρθωση. Και με την δική σου θεραπεία θεραπεύεται η Υιότητα διότι ο θέλησή σου είναι ενωμένη με του αδελφού σου.
Κεφάλαιο -22.VI.5. Μπροστά σε μια άγια σχέση δεν υπάρχει αμαρτία. Η μορφή του σφάλματος δεν είναι πια ορατή, και η λογική, ενωμένη με την αγάπη, κοιτάζει σιωπηλά κάθε σύγχυση, και απλά κάνει την παρατήρηση, «Αυτό ήταν ένα λάθος.» Και έπειτα η ίδια η Επανόρθωση που αποδέχτηκες στην σχέση σου διορθώνει το σφάλμα, και βάζει ένα τμήμα του Ουρανού στην θέση του. Πόσο ευλογημένοι είστε εσείς που αφήσατε να δοθεί αυτό το δώρο! Κάθε τμήμα του Ουρανού που φέρνεις σου δίδεται. Και κάθε κενό μέρος που γεμίζεις ξανά στον Ουρανό με το αιώνιο φως που φέρεις, λάμπει τώρα πάνω σε σένα. Τα μέσα της αναμαρτησίας δεν μπορούν να γνωρίζουν καθόλου τον φόβο διότι φέρουν μαζί τους μόνο την αγάπη.
Κεφάλαιο -22.VI.14. Αυτή είναι η λειτουργία της άγιας σχέσης. Διότι αυτό που σκέφτεται ο ένας, ο άλλος θα το βιώνει μαζί του. Τι μπορεί να σημαίνει αυτό εκτός από το ότι ο δικός σου νους και του αδελφού σου είναι ένα; Αυτό το ευτυχές γεγονός μην το κοιτάς με φόβο, και μην νομίζεις ότι σου εναποθέτει ένα βαρύ φορτίο. Διότι όταν το έχεις δεχτεί με χαρά, θα συνειδητοποιήσεις ότι η σχέση σου είναι μια αντανάκλαση της ένωσης του Δημιουργού και του Υιού Του. Δεν υπάρχει διαχωρισμός από νόες που αγαπούν. Και κάθε σκέψη του ενός φέρνει χαρά στον άλλον διότι είναι το ίδιο. Η χαρά είναι απεριόριστη, διότι κάθε σκέψη αγάπης που ακτινοβολεί επεκτείνει την ύπαρξή της και δημιουργεί περισσότερες σαν αυτήν. Δεν υπάρχει καμιά διαφορά πουθενά μέσα σε αυτή, διότι κάθε σκέψη είναι σαν τον εαυτό  της.
Εγχειρίδιο για Δασκάλους -2.5. Όταν ο μαθητής και ο δάσκαλος βρεθούν μαζί, ξεκινά μια κατάσταση διδασκαλίας-εκμάθησης. Γιατί ο δάσκαλος δεν είναι αυτός που στην πραγματικότητα κάνει την διδασκαλία. Ο Διδάσκαλος του Θεού μιλά σε οποιουσδήποτε δύο μαζευτούν για σκοπούς εκμάθησης. Η σχέση είναι ιερή εξαιτίας αυτού του σκοπού, και ο Θεός έχει υποσχεθεί να στείλει το Πνεύμα Του σε όλες τις ιερές σχέσεις. Στην κατάσταση διδασκαλίας-εκμάθησης, ο κάθε ένας μαθαίνει ότι το να δίνεις και το να λαμβάνεις είναι το ίδιο. Οι οροθεσίες ανάμεσα στους ρόλους τους, στους νόες τους, στα σώματά τους, στις ανάγκες τους, στα ενδιαφέροντά τους, και όλες οι διαφορές που νόμιζαν ότι χώριζαν τον ένα από τον άλλο, ξεθωριάζουν και γίνονται όλο και αμυδρότερες μέχρι που εξαφανίζονται. Αυτοί που μαθαίνουν τα ίδια μαθήματα μοιράζονται ένα ενδιαφέρον και ένα στόχο. Έτσι, αυτός που ήταν ο μαθητής γίνεται ο ίδιος δάσκαλος του Θεού, γιατί έχει πάρει την ίδια απόφαση που έδωσε τον δάσκαλό του σε αυτόν. Έχει δει σε ένα άλλο άνθρωπο τα ίδια ενδιαφέροντα με τα δικά του.
Εγχειρίδιο για Δασκάλους -3.1.  Οι δάσκαλοι του Θεού δεν έχουν προκαθορισμένο διδακτικό επίπεδο. Κάθε διδακτική - μαθησιακή κατάσταση συνεπάγεται μια διαφορετική σχέση στην αρχή, αν και ο απώτερος στόχος είναι πάντα ο ίδιος · να κάνουν αυτή την σχέση ιερή, στην οποία να μπορούν και οι δύο να βλέπουν τον Υιό του Θεού ως αναμάρτητο. Δεν υπάρχει κανείς από τον οποίο ένας δάσκαλος του Θεού να μην μπορεί να μάθει, άρα δεν υπάρχει κανένας που να μην μπορεί να τον διδάξει. Βέβαια, από πρακτική άποψη δεν είναι δυνατόν να συναντήσει τους πάντες, ούτε να τον βρούνε όλοι. Επομένως, το σχέδιο περιλαμβάνει κάποιες συγκεκριμένες επαφές για κάθε δάσκαλο του Θεού. Δεν συμβαίνουν τυχαία γεγονότα στην σωτηρία. Αυτούς που πρέπει να συναντήσει θα τους συναντήσει, διότι μαζί έχουν το δυναμικό για μια ιερή σχέση. Είναι έτοιμοι ο ένας για τον άλλο. 
Εγχειρίδιο για Δασκάλους -4.1.  Τα επιφανειακά χαρακτηριστικά των δασκάλων του Θεού δεν είναι όλα ίδια. Δεν φαίνονται ίδια στα μάτια του σώματος, προέρχονται από πολύ διαφορετικά υπόβαθρα, οι εμπειρίες που έχουν από τον κόσμο ποικίλουν κατά πολύ, και οι επιφανειακές τους «προσωπικότητές» είναι αρκετά ξεχωριστές. Ούτε, στα αρχικά στάδια της λειτουργίας τους ως δάσκαλοι του Θεού, έχουν ακόμα πετύχει τα βαθύτερα χαρακτηριστικά που θα τους καθιερώσουν γι αυτό που είναι. Ο Θεός δίνει ιδιαίτερα δώρα στους δασκάλους Του, διότι έχουν έναν ιδιαίτερο ρόλο στο σχέδιό Του για την Επανόρθωση. Η ιδιαιτερότητά τους είναι, φυσικά, μόνο προσωρινή · ορισμένη μέσα στον χρόνο σαν μέσο που οδηγεί έξω από αυτόν. Αυτά τα ιδιαίτερα δώρα, τα γεννημένα μέσα στην ιερή σχέση προς την οποία κανονίζεται η διδακτική - μαθησιακή κατάσταση, γίνονται χαρακτηριστικά όλων των δασκάλων του Θεού που έχουν προχωρήσει στην δική τους μάθηση. Από αυτή την άποψη είναι όλοι ίδιοι.
Ψυχοθεραπεία -2.VII.3.  Η διαδικασία που λαμβάνει χώρα σε αυτή την σχέση είναι στην πραγματικότητα μία στην οποία ο ψυχοθεραπευτής μέσα στην καρδιά του λέει στον ασθενή ότι όλες οι αμαρτίες του έχουν συγχωρεθεί, μαζί με τις δικές του. Ποια θα μπορούσε να είναι η διαφορά ανάμεσα στην θεραπεία και την συγχώρεση; Μόνο ο Χριστός συγχωρεί, γνωρίζοντας την αθωότητά Του. Η όρασή Του θεραπεύει την αντίληψη και η ασθένεια εξαφανίζεται. Ούτε θα επιστρέψει ξανά, μόλις η αιτία της έχει απομακρυνθεί. Αυτό, όμως, χρειάζεται την βοήθεια ενός πολύ προχωρημένου ψυχοθεραπευτή, ικανού να ενωθεί με τον ασθενή σε μια ιερή σχέση στην οποία κάθε αίσθηση διαχωρισμού τελικά ξεπερνιέται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΜΑΘΗΜΑ 347 Ο θυμός προέρχεται από την κρίση. Η κρίση είναι το όπλο που χρησιμοποιώ εναντίον του εαυτού μου, για να κρατήσω τα θαύματα μακριά από εμένα.

  ΜΑΘΗΜΑ 347 Ο θυμός προέρχεται από την κρίση. Η κρίση είναι το όπλο που χρησιμοποιώ εναντίον του εαυτού μου, για να κρατήσω τα θαύματα μα...